Cykl SoundLab, to nie tylko eksperymenty z muzyką elektroniczną, to także spotkania z historią, ale i ukazanie nowych ścieżek, którymi kroczą artyści. W finale cyklu w tym sezonie spotkamy się ze współczesnymi mistrzami kompozycji i rekompozycji - Richterem, Adamsem, Glassem i Barberem oraz ich wybitnym interpretatorem - skrzypkiem Danielem Hope'm. To wszystko już 20 czerwca o godzinie 19:00.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Daniel Hope jest jednym z największych skrzypków naszych czasów. Występuje na najlepszych scenach koncertowych od Pekinu przez Londyn po Nowy Jork. Solista korzysta z instrumentu o nazwie "ex-Lipiński", który wykonał w 1742 roku włoski lutnik Giuseppe Guarneri 'del Gesú'. Co ciekawe dokładnie taką samą nazwę posiadają skrzypce wykonane w 1715 roku przez Stradivariego. W obu przypadkach ich pierwotnym właścicielem był Karol Lipiński, polski skrzypek kompozytor i pedagog, koncertujący m.in z Paganinim.
Daniel Hope na koncie ma blisko 30 nagranych albumów, wśród nich „Vivaldi Re-composed” Maxa Richtera, uznany za jedno z najbardziej udanych nagrań klasycznych ostatnich czasów. O „Czterech porach roku” i ich rekompozycji autorstwa Richtera Daniel Hope mówi: „Jeśli grasz jakiś utwór bardzo długo, wchodzisz w pewien tryb auto-pilota. Aż tu nagle pojawia się coś co cię z tego letargu wybudza, co konfrontuje się z twoją pamięcią. Każe ci na nowo spojrzeć, przemyśleć, przeegzaminować coś, co wydawało ci się, że znałeś przez całe swoje życie.”
Na scenie Filharmonii w Szczecinie Daniel Hope wystąpi z New Century Chamber Orchestra, jednym z nielicznych zespołów na świecie działających bez dyrygenta. Muzyczne decyzje zespół podejmuje wspólnie, a Hope wciela się w nim w rolę koncertmistrza i partnera artystycznego. Podczas koncertu oprócz utworu Maxa Richtera usłyszymy także „Adagio for Strings” Samuela Barbera, jedno z najczęściej wykorzystywanych dzieł muzyki poważnej, które pojawiło się w blisko trzydziestu filmach i serialach, w tym w „Człowieku słoniu”, „Plutonie”, czy „Oleju Lorenza”. Niezwykle przejmująca kompozycja kilkanaście lat temu zwyciężyła w plebiscycie na „najsmutniejszy utwór świata”, który wśród słuchaczy ogłosiła rozgłośnia BBC.
Podczas czwartkowego koncertu w wykonaniu Daniela Hope'a i New Century Chamber Orchestra zabrzmią także „Shaker Loops” Johna Adamsa oraz „Echorus” Philipa Glassa - kolejne zachwycające utwory dwóch współczesnych amerykańskich kompozytorów, przedstawicieli minimalizmu. Koncert będzie więc wyjątkową okazją do spotkania z dźwiękami instrumentów smyczkowych i zachwycającymi interpretacjami utworów największych współczesnych kompozytorów.
Bilety w cenie 30/40 zł na koncert Daniel Hope | Richter | Glass | Barber | Lab 9: El-finale 20 czerwca o godzinie 19:00 są jeszcze dostępne w sprzedaży w kasie Filharmonii oraz na filharmonia.szczecin.pl.
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.