
W 2005 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi: wydział wokalno-aktorski w klasie prof. Piotra Micińskiego. Będąc studentem zadebiutował w 2003 r. partią Guglielma w „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. W tym samym roku został solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie do tej pory wykonuje główne partie barytonowe. W 2003 r. otrzymał nagrodę na Konkursie Pieśni im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, rok później został wyróżniony na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie.
W 2007 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej gdzie zadebiutował w roli Figara w operze „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego w reż. Jitki Stokalskiej. Od tamtej pory wykonuje partie Papagena z „Czarodziejskiego Fletu” i Guglielma z „Cosi fan tutte” na wszystkich Festiwalach Mozartowskich Warszawskiej Opery Kameralnej.
W 2010 roku wystąpił w roli Nicka Shadowa w realizacji opery „Żywot Rozpustnika” I. Strawińskiego w reż. Marek Weiss. Brał udział w tournées Warszawskiej Opery Kameralnej w Japonii („Cyrulik Sewilski”, „Wolny Strzelec” Webera), Hiszpanii i Francji („Czarodziejski flet”, „Cosi fan tutte”). Wystąpił jako Jontek w wileńskiej wersji „Halki” St. Moniuszki w Operze Lwowskiej w 2012 roku. Brał udział w Festiwalu Muzyki Współczesnej, który odbywał się w 2008 r. w Gdyni i Gdańsku. Owocem tej współpracy były prawykonania dzieł kompozytorów: Georgios Kissas (Grecja), Adrian Williams (Anglia), Sylvia Filus (Francja).
W 2010 roku na zaproszenie warszawskiej Estrady wystąpił z Polską Filharmonią Kameralną z Sopotu na Festiwalu Krajów Nadbałtyckich w Karshamn (Szwecja).
Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Łodzi gdzie w 2005 roku wcielił się w partię Maksymiliana w przedstawieniu „Kandyd” Leonarda Bernsteina w reż. Tomasza Koniny, partię tytułowego Cyrulika- Rossiniego w reż. Natalii Babińskiej oraz Eisensteina w przedstawieniu „Zemsta Nietoperza” w 2018 r., w reż Giorgio Madia.
W 2011 roku zadebiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku tytułową rolą w operze „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego reż. Marka Weissa. W tym samym roku wystąpił w jednej z głównych ról w prapremierze opery „Madame Curie” E. Sikory w reż. Marka Weissa, którą wystawiono w siedzibie UNESCO w Paryżu oraz w Tianjin Grand Theatre w Chinach. W Operze Bałtyckiej występuje również w roli Escamilla w „Carmen” G. Bizeta w reż. Marka Weissa, Aleksandra Głowa w „Graczach” Szostakowicza/Meyera w reż. Andrzeja Chyry oraz uznanym za spektakl roku 2013 dziele Krzysztora Pendereckiego – „Ubu Rex” w reż. Janusza Wiśniewskiego.
W kwietniu 2015 roku na scenie Opery Bałtyckiej zaprezentował się w partii Jagona w operze „Otello” G. Verdiego. W kolejnych latach pojawił się w następnych produkcjach w Operze Bałtyckiej: „Straszny dwór” St. Moniuszki w reż. Marka Weissa, „Poławiacze pereł” G. Bizeta w reż. Tomasza Podsiadły, „Kandyd” L. Bernsteina w reż. Anny Wieczór oraz „Thais” J. Messeneta w reż. Romualda Wilcza Pokojskiego.
Udany debiut w Operze Wrocławskiej w tytułowej roli „Eugeniusza Oniegina” w reż. Jurij Aleksandrova przyniósł kolejne partie m. in. Zurga w „Poławiaczach pereł” G. Bizeta w reż. Waldemara Zawodzińskiego, Figaro w „Cyruliku Sewilskim” w reż.
Igora Przegrodzkiego, Dandini w „Kopciuszku” G. Rossiniego w reż. Iriny Brook, a także Escamillo w widowisku operowym „Carmen”, przygotowywanym na Stadionie Śląskim we Wrocławiu dla 25 tysięcznej widowni.
Od czerwca 2017 roku współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, gdzie występuje w inscenizacjach Mariusza Trelińskiego „Umarłe Miasto” E. W. Korngolda, „Madame Butterfly” G. Pucciniego, „Halka” St. Moniuszki oraz „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego.
W sezonie 2021/2022 wystąpił jako Marcello w operze „Cyganeria” G. Pucciniego, w reżyserii Barbary Wysockiej. Od roku 2021 jest na stałe związany z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku w roli solisty oraz konsultanta wokalnego.
Na zdjęciu Tomasz Rak, fot. materiały promocyjne artysty