Filharmoniczne Laboratorium Muzyki Elektronicznej to miejsce gdzie spotykają się muzycy, słuchacze i niezwykła przestrzeń. Bryła naszej Filharmonii służy tu za formę, w której wzajemnie przenikają się dźwięk, obraz i architektoniczne kształty. Gdzie są granice pomiędzy muzyką a chaosem? Odpowiedź znajdziecie w filmie dokumentalnym Szymona Karpierza, którego premiera już w sobotę 21 października o godzinie 21.00, zaraz po koncercie otwarcia tegorocznej edycji SoundLabu Gabriel Prokofiev / Mr Switch | LAB 1: El-sound. Na projekcję filmową wstęp wolny.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Zobacz cały film
Pierwszą edycję Laboratorium cechowała cała paleta brzmień: od prekursora gatunku Eugeniusza Rudnika, przez niekwestionowanego króla polskiej elektroniki Marka Bilińskiego, do wirtuoza syntezy nowoczesnych dźwięków Richarda Devine’a. Było to spotkanie z historią gatunku, ale też pokaz nowych ścieżek, którymi kroczą artyści i ich elektroniczne muzy. Eksperymentalnie odbył się także „Foley Room”. Co kryje się pod tą tajemniczą nazwą? „Foley Room” to otwarta sesja nagraniowa, podczas której rejestrowane były dźwięki, tony i sample wygenerowane przez przedmioty użytku codziennego, zepsute instrumenty oraz elektroniczne i elektryczne urządzenia emitujące rozmaite odgłosy. Pozwoliło to stworzyć unikatową bibliotekę dźwięków, która w przyszłości może stać się źródłem inspiracji i narzędzi w powstawaniu eksperymentalnych kompozycji muzycznych.
Świetna inicjatywa, pozwalająca rozwinąć się każdemu muzykowi. Jest to rzecz, która rozwija wyobraźnię, kreatywność. Fantastyczna sprawa dla każdego, kto tworzy dźwięki mówi Adrian Janowski, uczestnik „Foley Roomu”.
O wszystkich eksperymentach i poszukiwaniach granic pomiędzy muzyką a chaosem, dowiecie się w już w sobotę, 21 października!
Autorem filmu jest Szymon Karpierz dj, producent muzyczny i radiowiec, związany z ogólnopolską sceną ciężkiej muzyki elektronicznej. Prowadził szereg autorskich audycji w rozgłośniach RadioABC i SzczecinFM. Jest także autorem ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych, gier komputerowych i krótkich form fabularnych.
Film stanowi doskonałe uzupełnienie wydanego w zeszłym roku ebooka „SoundLab. Rozmowy” zbioru rozmów z artystami związanymi z szeroko pojętą muzyką elektroniczną. Bohaterami ci sami artyści, których zobaczymy w filmie: Tangerine Dream, Richard Devine, Andrzej Smolik czy SBB. Każda rozmowa to mały wywiad-rzeka dotyczący bieżących zjawisk, historii i przyszłości oraz filozofii współczesnej muzyki. Pytania zadawał Maciej Kaczmarski, publicysta związany m.in. z portalami NowaMuzyka.pl oraz Onet.pl. Książkę można pobrać bezpłatnie z serwisu NEXTO
W sobotni wieczór, przed projekcją filmową, na estradzie Filharmonii dojdzie do zderzenia starego z nowym, i to na wielu płaszczyznach. Oto naprzeciw siebie staną: orkiestra symfoniczna, uosabiająca wielowiekową tradycję muzyczną, i muzycy wywodzący się ze świata dźwięków elektronicznych.
Gabriel Prokofiev to wnuk klasyka muzyki XX wieku Siergieja Prokofiewa. Jest kompozytorem, producentem muzycznym, DJ-em i twórcą idei „Nonclassical” (nie-klasycznie). Pod tym szyldem Gabriel Prokofiev produkuje w Anglii muzykę, która rzuca wyzwanie europejskiej muzyce klasycznej. Jednym z flagowych okrętów nowatorskich przedsięwzięć Prokofieva wnuka jest Concerto for Turntables, czyli koncert na gramofon i orkiestrę. Więcej informacji o koncercie >>LAB 1 : El-sound<<
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.