TICKETS
scroll
04NOVMo, 19:00

Kamil Piotrowicz Sextet

Jazzkonzert
Kammersaal
Materiał z płyty „Product Placement”
O „Product Placement” jako albumie jazzowym można powiedzieć najlepsze rzeczy. Warto jednak przyjrzeć się mu w szerszym kontekście – jako swoistemu konceptowi twórczemu, urzeczywistnionemu dzięki sile talentu i charyzmie Kamila Piotrowicza, który w 2017 roku został okrzyknięty nową nadzieją polskiej muzyki jazzowej, oraz jako konceptowi opartemu na dojrzałości wszystkich sześciu muzyków, którzy ideę współtworzenia stawiają ponad partykularną potrzebę zaznaczenia swojej obecności.

Chcąc scharakteryzować album „Product Placement”, można sięgnąć po takie określenia, jak: awangarda i improwizacja, eksperymentalność i progresywność, dowolność i nieskrępowanie, kreacja i przesłanie. Słowem: free jazz. Jak mówi Kamil Piotrowicz w rozmowie z Mery Zimny dla JazzPRESS: „Wielu ludzi free jazz kojarzy z atonalnością, chaosem, a to przecież błąd. Free to sytuacja wolności, akceptacji, proces, w którym może być miejsce na wszystko, również piękną melodię”. Jakby w odpowiedzi na to przychodzą słowa Adama Barucha z portalu polish-jazz.blogspot.com: „Pomimo piekielnej złożoności, wielowarstwowej i wielokierunkowej struktury, niezwykłego podejścia, a czasem nawet niesamowicie dziwnego dźwięku ta muzyka jest zadziwiająco klarowna i zrozumiała, a w rezultacie dostępna. W przeciwieństwie do większości awangardowych wypowiedzi o takim zakresie ten album jest prawdziwą przyjemnością do słuchania”.

Z całą pewnością postać Kamila Piotrowicza jest kluczowa w tym projekcie: jest kompozytorem producentem, bandleaderem, „(...) a jego linie fortepianowe i części syntezatora służą zarówno jako klej, jak i trzon całej struktury muzycznej”, jak pisze Adam Baruch (polish-jazz.blogspot.com). Jednak na albumie „Product Placement” nic nie dzieje się w pojedynkę. Nie sposób wspominać Piotrowicza w oderwaniu od pięciu kolejnych niezwykle świadomych i wolnych muzyków, równouprawnionych kreatorów tej przestrzeni muzycznej. Ten kolektyw pokazuje, że młodość i odwaga idą w parze z artystyczną mądrością i samoświadomością, a działanie zespołowe, wspólne wyznaczanie celu, wspólne stawianie pytań i wspólne poszukiwanie odpowiedzi to coś więcej niż suma pojedynczych wypowiedzi. Podsumowaniem mogą być słowa Marty Jundziłł z portalu Jazzarium.pl: „Mamy tu integrację doskonałych muzyków, integrację gatunków muzycznych i form, integrację wielu pozamuzycznych impresji, nastrojów i przemyśleń. Wszystko czytelnie ustrukturyzowane, a przede wszystkim bardzo przekonujące”.

Trzeci album Kamila Piotrowicza wypełniony jest treściami, które krążą wokół takich zagadnień, jak kolektywność, a jednocześnie niezależność i wolność w podejmowaniu działań w zgodzie ze sobą. Piotrowicz jako kompozytor mocno inspiruje się sposobem pracy Tima Berne'a w zakresie wypracowania języka kompozytorskiego, który jednocześnie jest zespołowy i indywidualny, gdzie każde solo jest nie tylko autonomiczną wypowiedzią, ale jednocześnie jest elementem czegoś zespołowego. Z kolei Piotrowicz jako artysta zdaje się być pod wrażeniem postaci Howarda Roarka z powieści „Źródło” Ayn Rand (Howard Records – tak nazywa się wydawnictwo założone przez Kamila Piotrowicza, nakładem którego ukazała się płyta „Product Placement”). Howard Roark to utalentowany, niezłomny architekt, który bez względu na cenę pozostaje niezależny i wierny swoim przekonaniom, nie poddaje się trendom i tworzy jedynie to, co w jego ocenie jest słuszne.

Piotrowicz śledzi trendy i świadomie, choć przekornie, sięga po niektóre narzędzia. Przyznaje, że bada, czym jest marketing w kontekście budowania wizerunku artysty. Zwraca uwagę na otaczającą rzeczywistość, stąd też wybór hasła „lokowanie produktu” na tytuł albumu oraz okładki powstałej z inspiracji serwisem społecznościowym Facebook. Piotrowicz zastanawia się nad tym, jak te poszczególne elementy wpływają na odbiór muzyki i na ile artyści pozostają pod „dyktatem” choćby wizualnego piękna.

Kamil Piotrowicz urodził się w 1992 roku w Koszalinie, a obecnie mieszka w Kopenhadze. Związany jest z Akademią Muzyczną w Gdańsku oraz z kopenhaską uczelnią Rhythmic Music Conservatory. Dwie jego ostatnie płyty („Product Placement” i „Popular Music”) były nominowane do nagrody Fryderyk, a prowadzone przez Piotrowicza formacje były wielokrotnie nagradzane na prestiżowych przeglądach i festiwalach w Polsce. Kamil Piotrowicz Sextet przyjeżdża do Szczecina z materiałem z płyty „Product Placement”, na której znajduje się osiem kompozycji Piotrowicza, które powstawały w różnych okolicznościach i miastach: w Nowym Jorku, Kopenhadze, Warszawie i Gdańsku. Płyta ukazała się pod koniec października 2018 roku. Jest to drugi album nagrany wspólnie przez tę formację.
 
VIDEOS UND FOTOS
DETAILS
Kamil Piotrowicz Sextet
04-11-2019 19:00
KammersaalFilharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48
70-515 Szczecin

November 2019
03NOVSo, 17:00
Koncerty rodzinne 2019/2020Atlas symfonicznyFamilienkonzertKinder ab 6 Jahren mit Erwachsenenbegleitung
03NOVSo, 17:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
04NOVMo, 19:00
ESPRESSIVOKamil Piotrowicz SextetJazzkonzert
07NOVDo, 19:00
RUBATOSokratis Sinopoulos | GrecjaTraditionelles Konzert
08NOVFr, 13:00
08NOVFr, 14:00
08NOVFr, 15:00
08NOVFr, 19:00
GRANDIOSOKonzerthaus 135Sinfonisches Konzert
09NOVSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
09NOVSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
09NOVSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
10NOVSo, 19:00
MISTERIOSOMarimba mix!recital
12NOVDi, 09:00
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
12NOVDi, 10:30
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
12NOVDi, 12:00
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
13NOVMi, 09:00
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
13NOVMi, 10:30
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
13NOVMi, 12:00
DoNuta taktuje – Na dwaKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii
13NOVMi, 19:00
15NOVFr, 13:00
15NOVFr, 14:00
15NOVFr, 15:00
15NOVFr, 19:00
GRANDIOSOMAHLER 6Sinfonisches Konzert
17NOVSo, 19:00
19NOVDi, 19:00
20NOVMi, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
20NOVMi, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
21NOVDo, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
21NOVDo, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
22NOVFr, 10:00
Otwarte próby generalneOtwarte próby generalne
22NOVFr, 13:00
22NOVFr, 14:00
22NOVFr, 15:00
22NOVFr, 19:00
GRANDIOSOWirtuoz harfySinfonisches Konzert
23NOVSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
23NOVSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
23NOVSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
23NOVSa, 20:00
SOUNDLABLab 2: Pękala | Weber | PodgórskiElektronisches Konzert
24NOVSo, 19:00
BRILLANTELatinoKonzert
26NOVDi, 10:00
26NOVDi, 12:00
29NOVFr, 13:00
29NOVFr, 14:00
29NOVFr, 15:00
29NOVFr, 19:00
GRANDIOSOMONIUSZKO 200Sinfonisches Konzert
Dezember 2019
01DEZSo, 19:00
02DEZMo, 19:00
ESPRESSIVOKuba Więcek TrioJazzkonzert
03DEZDi, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
03DEZDi, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
04DEZMi, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
04DEZMi, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
05DEZDo, 19:00
RUBATOMuzsikás | WęgryTraditionelles Konzert
06DEZFr, 10:00
Otwarte próby generalneOtwarte próby generalne
06DEZFr, 13:00
06DEZFr, 14:00
06DEZFr, 15:00
06DEZFr, 19:00
GRANDIOSOCZAJKOWSKI | BRAHMSSinfonisches Konzert
07DEZSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
07DEZSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
07DEZSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
08DEZSo, 12:00
MISTERIOSO | Filharmonicy kameralnieBRAHMS | SCHUMANN | Filharmonicy kameralnieKammerkonzert
08DEZSo, 12:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
09DEZMo, 09:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
09DEZMo, 11:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
10DEZDi, 09:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
10DEZDi, 11:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
11DEZMi, 19:00
MISTERIOSO | Artysta Rezydent 2019/2020Marcin Masecki | Lutosławski Quartet | BEETHOVENKammerkonzert
13DEZFr, 13:00
13DEZFr, 14:00
13DEZFr, 15:00
13DEZFr, 19:00
GRANDIOSORÓŻYCKI | WARSSinfonisches Konzert
14DEZSa, 20:00
SOUNDLABLab 3: Julia KentElektronisches Konzert
15DEZSo, 17:00
Koncerty rodzinne 2019/2020Uszko–MoniuszkoKonzertod 6. roku życia z opiekunami
15DEZSo, 17:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
17DEZDi, 10:00
17DEZDi, 12:00
20DEZFr, 13:00
20DEZFr, 14:00
20DEZFr, 15:00
20DEZFr, 19:00
22DEZSo, 19:00
27DEZFr, 13:00
27DEZFr, 14:00
27DEZFr, 15:00
31DEZDi, 20:00
«
2019
»
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
REPERTUAR
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.
Datenschutzerklärung | Datenschutzbedingungen | ICH STIMME ZU