TICKETS
scroll
01DEZSo, 19:00

Piosenki z Kabaretu Starszych Panów

Konzert
Großer Konzertsaal
ARTISTEN
  • Sinfonieorchester der Philharmonie in Szczecin
  • Jolanta Szczepaniak - Vokal
  • Martyna Szczepaniak - wokal
  • Magdalena Wilento - Gesang
  • Michał Grobelny - wokal
  • Mateusz Czarnowski - wokal
  • Norbert Twórczyński - wokal
  • Piotr Komorowski - Leitung
W programie piosenki z Kabaretu Starszych Panów w aranżacjach Piotra Komorowskiego.
„Zima, proszę pana, za pasem, a nie mam przyjaciela...” – uskarżał się Mieczysław Czechowicz w VI wieczorze Kabaretu Starszych Panów. A że „piosenka jest dobra na wszystko”, dlatego przynajmniej jeden z długich zimowych wieczorów warto spędzić koncertowo, w przyjaznej atmosferze i doborowym towarzystwie babci, dziadka, wujostwa, rodziców... Aby odkryć (na nowo) ponadczasowy słowno-muzyczny świat Pana A i Pana B, aby porozmawiać o wspomnieniach i o tym, co aktualne...

W Filharmonii w Szczecinie ponownie zabrzmią piosenki z Kabaretu Starszych Panów. Niebywale ciepłe przyjęcie koncertu, serdeczne informacje zwrotne oraz duże zainteresowanie przesądziły o decyzji, aby raz jeszcze spotkać się w złotej sali z twórczością duetu Przybora – Wasowski i wysłuchać w orkiestrowych aranżacjach utworów takich, jak „Na całej połaci śnieg”, walc „Embarras” czy „Shimmy szuja”.

Nowych aranżacji piosenek z Kabaretu Starszych Panów podjął się Piotr Komorowski, dyrygent, kompozytor, zaangażowany w prace przy takich produkcjach, jak „Kamerdyner” Filipa Bajona oraz serial „Bodo” Michała Kwiecińskiego i Michała Rosy, twórca piosenek do seriali „Dom nad rozlewiskiem”, „Miłość nad rozlewiskiem”, „Życie nad rozlewiskiem”.
Opracowując nowe aranżacje utworów Wasowskiego, Piotr Komorowski miał intencję ubogacenia utworów poprzez rozpisanie muzyki na poszczególne instrumenty orkiestry przy zachowaniu brzmienia możliwie najbliższego oryginałom. Celem było utrzymanie linii melodycznych i jedynie zmiana tonacji.

Wraz z muzykami Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie na scenie pojawią się znakomici szczecińscy wokaliści, wywodzący się z różnych stylów muzycznych, rozpoznawani dzięki swej twórczości i działalności w całym kraju: Jolanta Szczepaniak – wokalistka współpracująca z czołowymi muzykami jazzowymi w Polsce, jak np. Andrzej Jagodziński i Krzysztof Herdzin, pobierała nauki m.in. u Boba Stoloffa, współpracującego z Bobbym McFerrinem, oraz Richarda Evansa, tworzącego aranże dla Natalie Cole; Martyna Szczepaniak – swoje pierwsze profesjonalne kroki muzyczne stawiała w Arce Noego, teraz występuje w różnorakich projektach: na scenie towarzyszy Paulinie Przybysz, gościnnie występuje w nagraniach hip-hopowej formacji PMM, a wraz z Sextet Solid Blue prezentuje ludową muzykę kaszubską w nowoczesnych aranżacjach; Magdalena Wilento – warsztat wokalny szkoliła między innymi w berlińskiej Academy Noisy School, dzieliła scenę z takimi artystami, jak Piotr Wojtasik, Newman Taylor Baker, John Betsch, a w 2013 roku wraz z Szymonem Orłowskim usłyszała cztery razy „tak” od jurorów programu „Must Be The Music”; Michał Grobelny – wokalista, a także kompozytor, pianista, autor tekstów, współpracował z Mietkiem Szcześniakiem, Ryszardem Rynkowskim i Adamem Sztabą, występuje u boku m.in. Miki Urbaniak, Justyny Steczkowskiej, Doroty Miśkiewicz, uczestniczył w takich programach, jak „Szansa na sukces”, „Mam talent”, „The Voice of Poland”, „Twoja twarz brzmi znajomo”; Mateusz Czarnowski – lider folkowych formacji, autor muzyki do krótkometrażowego filmu „Drzewo i ja” z Jackiem Braciakiem w roli głównej, autor aranżacji dla Łąki Łan, wraz z kolektywem Bubliczki zagrał setki koncertów na scenach polskich i zagranicznych oraz wystąpił w programie „Must Be The Music”.

O Jerzym Wasowskim i Jeremim Przyborze można powiedzieć: idealny duet twórczy. Według Andrzeja Borzyma Jerzego Wasowskiego charakteryzuje „zarówno niezwykła łatwość układania pięknych melodii, jak i niezwykle sprawne operowanie wszelkimi rytmami, a przede wszystkim wspaniała intuicja harmoniczna” (rozmowa z Natalią Świtałą dla meakultura.pl). A Marcin Wicha zwraca uwagę na to, że nawet nie zdając sobie z tego sprawy, myślimy Przyborą i dzięki niemu uświadamiamy sobie, ile możemy mieć radości z układania słów (rozmowa z Marcinem Pestą dla radiowej Dwójki).

Zdaje się, że właśnie ta harmonia i melodia oraz radość płynąca z fraz i rymów wpływały kiedyś i nadal wpływają na „rozpogodzenie narodu, odbiorców” oraz na to, że kolejne pokolenia artystów i słuchaczy sięgają po utwory duetu Przybora – Wasowski. Jest to twórczość dla wszystkich, którzy zwracają uwagę nie tylko na to, czego słuchają, ale także na to, o czym słuchają.

Według niektórych to klasyka piosenki kabaretowej. Według innych to twórczość osadzona między operetką a musicalem. Według Bogdana Hołowni utwory twórców Kabaretu Starszych Panów to standardy jazzowe, które „często mają formę pieśni AABA – czyli 8888 taktów, razem 32” (rozmowa z Natalią Świtałą dla meakultura.pl). Sam Jerzy Wasowski mówił tak: „Słucham znakomitych instrumentalistów jazzowych do Oscara Petersona – nie później. Muzyka, którą piszę, wywodzi się z jazzu i amerykańskich musicali. Z piosenkarzy lubię Franka Sinatrę i Ellę Fitzgerald. W muzyce poważnej granicą mojej percepcji są utwory Strawińskiego” (cytat z książki Dariusza Michalskiego „Starszy Pan A: opowieść o Jerzym Wasowskim”).

Teresa Drozda Kabaret Starszych Panów widzi jeszcze inaczej – nie jako kabaret, lecz teatr. Według niej Kabaret Starszych Panów jest „teatrem telewizji oraz radia, a więc formą specyficzną, ograniczoną przez medium i idealnie do tego medium dopasowaną” (portal teatr-pismo.pl). Z kolei Stanisław Barańczak w książce „Pegaz zdębiał” o Jeremim Przyborze pisze tak: „Jeśli poeta nas szczerze śmieszy, zamiast zbudować mu pomnik na Krakowskim Przedmieściu (...), nazywamy go »satyrykiem« albo w najlepszym wypadku humorystą i wciskamy do szufladki z napisem »Poezja II kategorii«. A tymczasem może się zdarzyć, że po latach odkryjemy ze zdumieniem, iż to właśnie ten niepoważny poeta stał się nieoczekiwanym klasykiem i jego ranga w ojczystej literaturze dalece przerasta rangę dostojniejszych współczesnych”.
VIDEOS UND FOTOS
Sponsorem koncertu jest Dealer BMW Bońkowscy.
Sponsorzy
Logo Dealer BMW Bońkowscy
DETAILS
Piosenki z Kabaretu Starszych Panów
01-12-2019 19:00
Großer KonzertsaalFilharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48
70-515 Szczecin

Dezember 2019
01DEZSo, 19:00
02DEZMo, 19:00
ESPRESSIVOKuba Więcek TrioJazzkonzert
03DEZDi, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
03DEZDi, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
04DEZMi, 09:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
04DEZMi, 11:00
DoNuta taktuje – W trasiekoncert wyjazdowyz udziałem muzyków Filharmonii
05DEZDo, 19:00
RUBATOMuzsikás | WęgryTraditionelles Konzert
06DEZFr, 10:00
Otwarte próby generalneOtwarte próby generalne
06DEZFr, 13:00
06DEZFr, 14:00
06DEZFr, 15:00
06DEZFr, 19:00
GRANDIOSOCZAJKOWSKI | BRAHMSSinfonisches Konzert
07DEZSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
07DEZSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
07DEZSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
08DEZSo, 12:00
MISTERIOSO | Filharmonicy kameralnieBRAHMS | SCHUMANN | Filharmonicy kameralnieKammerkonzert
08DEZSo, 12:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
09DEZMo, 09:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
09DEZMo, 11:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
10DEZDi, 09:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
10DEZDi, 11:00
DoNuta taktuje – IntegraKammerkonzertdla klas I-III z udziałem muzyków Filharmonii i osób z dysfunkcjami
11DEZMi, 19:00
MISTERIOSO | Artysta Rezydent 2019/2020Marcin Masecki | Lutosławski Quartet | BEETHOVENKammerkonzert
13DEZFr, 13:00
13DEZFr, 14:00
13DEZFr, 15:00
13DEZFr, 19:00
GRANDIOSORÓŻYCKI | WARSSinfonisches Konzert
14DEZSa, 20:00
SOUNDLABLab 3: Julia KentElektronisches Konzert
15DEZSo, 17:00
Koncerty rodzinne 2019/2020Uszko–MoniuszkoKonzertod 6. roku życia z opiekunami
15DEZSo, 17:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
17DEZDi, 10:00
17DEZDi, 12:00
20DEZFr, 13:00
20DEZFr, 14:00
20DEZFr, 15:00
20DEZFr, 19:00
22DEZSo, 19:00
27DEZFr, 13:00
27DEZFr, 14:00
27DEZFr, 15:00
31DEZDi, 20:00
Januar 2020
01JANMi, 17:00
05JANSo, 17:00
Koncerty rodzinne 2019/2020Tony Stradivarius i jego Księga ZaklęćKonzertKinder ab 6 Jahren mit Erwachsenenbegleitung
05JANSo, 17:00
Salonik Wiolinowy, czyli dziecko pod skrzydłami FilharmoniiWorkshopsfür Kinder im Alter von 3 bis 6 Jahren, ohne erwachsene Begleiter
08JANMi, 09:00
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
08JANMi, 10:30
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
08JANMi, 12:00
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
09JANDo, 09:00
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
09JANDo, 10:30
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
09JANDo, 12:00
DoNuta taktuje – Na razKammerkonzertdla przedszkoli z udziałem muzyków Filharmonii
11JANSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
11JANSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
11JANSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
11JANSa, 19:00
15JANMi, 19:00
MISTERIOSOPolish Cello QuartetKammerkonzert
16JANDo, 19:00
RUBATONaghash Ensemble | ArmeniaTraditionelles Konzert
17JANFr, 19:00
GRANDIOSOKARŁOWICZ | BergmannSinfonisches Konzert
18JANSa, 09:00
Raniutto - LegatoWorkshopsdla dzieci do 2. roku życia
18JANSa, 10:30
Raniutto - PortatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 2. do 4. roku życia
18JANSa, 12:00
Raniutto - StaccatoWorkshopsdla dzieci w wieku od 4. do 6. roku życia
20JANMo, 19:00
ESPRESSIVOManhattan TransferJazzkonzert
21JANDi, 10:00
21JANDi, 12:00
22JANMi, 19:00
24JANFr, 10:00
Otwarte próby generalneOtwarte próby generalne
24JANFr, 19:00
GRANDIOSOVIVAT MOZARTSinfonisches Konzert
25JANSa, 20:00
SOUNDLABLab 4: NOON | AlgorytmElektronisches Konzert
26JANSo, 19:00
29JANMi, 19:00
GRANDIOSOIl Virtuoso | Il Poetakoncert muzyki dawnej
31JANFr, 19:00
GRANDIOSOAntoni Wit I Symfonia alpejskaSinfonisches Konzert
CONCERTS
EDU
AUSSTELLUNG
ANDERE
«
2019
»
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
REPERTUAR
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.
Datenschutzerklärung | Datenschutzbedingungen | ICH STIMME ZU