
Kierownik Muzyczny Musicae Antiquae Collegium Varsoviense – Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej (od sezonu 2023/2024). W latach 2019-2024 był Kierownikiem Muzycznym Opery Wrocławskiej, a w sezonie 2021/2022 Dyrektorem Artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Opera jest najważniejszą dziedziną aktywności dyrygenta. Poprowadził przeszło 600 koncertów i spektakli, sprawował kierownictwo muzyczne lub podjął się współpracy przy przygotowaniu ponad 50 premier. Dyrygował takimi dziełami jak: Cyrulik sewilski, Kopciuszek (Rossiniego), Napój miłosny, Traviata, Rigoletto, Nabucco, Don Carlos, Madame Butterfly, Cyganeria, Tosca, Rycerskość wieśniacza, Pajace, Eugeniusz Oniegin, Halka, Faust, Carmen.
Współpraca z zespołami grającymi na instrumentach historycznych przyniosła m.in wykonania Orfeusza Monteverdiego, Juliusza Cezara i Mesjasza Haendla, Brockes-Passion Telemanna, Stworzenia świata Haydna oraz oper Mozarta.
Muzyka Wolfganga Amadeusa Mozarta towarzyszy mu w szczególny sposób przez całą artystyczną drogę. Dyrygował premierami Cosi fan tutte, Wesela Figara, Czarodziejskiego fletu. Wielokrotnie prowadził również jego symfonie, koncerty fortepianowe i skrzypcowe, utwory sakralne i przedstawienia tzw. trylogii Mozart – Da Ponte. Dla wydawnictwa DUX z zespołami Warszawskiej Opery Kameralnej nagrał znakomicie przyjęte przez krytykę Requiem tego kompozytora.
Szeroką paletę repertuarową dyrygenta dopełnia muzyka współczesna. Dokonał prawykonań oper Pawła Mykietyna (Czarodziejska góra) oraz Zygmunta Krauzego (Yemaya – Królowa Mórz). Wielokrotnie sięgał także do dzieł rzadziej wystawianych (Trouble in Tahiti Bernsteina, Głos ludzki Poulenca). Dokonał nagrań Curlew River i The Burning Fiery Furnace Brittena.
Prowadził spektakle w Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Wrocławskiej, Teatrze Wielkim w Łodzi, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej, Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Krakowskiej, Operze Śląskiej w Bytomiu, Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Operze Nova w Bydgoszczy, Operze na Zamku w Szczecinie.
W bieżącym sezonie dyrygent prowadzi m.in. premiery Kopciuszka (Opera i Filharmonia Podlaska) i Cyrulika sewilskiego Rossiniego (Warszawska Opera Kameralna).
Jest adiunktem na Akademii Muzycznej we Wrocławiu ze stopniem doktora habilitowanego. Jako popularyzator opery na antenie Radiowej Dwójki poprowadził – wspólnie z Agatą Kwiecińską – cykl audycji o muzyce Giacoma Pucciniego i Johanna Straussa.
Na zdjęciu Adam Banaszak, fot. materiały promocyjne artysty