
Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald.
Jest laureatem Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywcą I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Od 2019 roku reprezentuje Londyńską agencję Young Classical Artists Trust (YCAT).
Do najważniejszych wydarzeń tego sezonu należą koncerty w Wigmore Hall, Concertgebouw Amsterdam, Pierre Boulez Saal, Philharmonie Köln, Casals Forum w Kronbergu czy Schloss Elmau.
Jako solista Maciej wystąpi z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Filharmonii Olsztyńskiej, Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz Polską Filharmonią Bałtycką.
W 2022 roku Delphian Records wydało jego debiutancki album z muzyką francuską „Beau soir”, który spotkał się z uznaniem krytyków. Następnie nagrał wszystkie utworu na wiolonczelę solo Krzysztofa Pendereckiego, która została wydana w 2023 roku przez wytwórnię DUX.
Występował w wielu krajach Europy i Świata m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfoniettą Cracovią, Orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej, London Mozart Players, Kammerphilharmonie Bremen, Brussels Philharmony Orchestra, St. Petersburg Symphony Orchestra czy Calgary Symphony Orchestra. Jako kameralista brał udział w takich festiwalach jak: Piatigorsky Cello Festival w Los Angeles, Kronberg Festival, Moritzburg Festival, Cello Biënnale Amsterdam, Festiwal Seiji Ozawy w Japonii, Festiwal Krzysztofa Pendereckiego, Festiwal im. Witolda Lutosławskiego, Munich Rising Stars, At the World’s Edge w Nowej Zelandii czy Beijing Super Cello Festival.
Współpracował z takimi muzykami jak Krzysztof Penderecki, Mischa Maisky, Emanuel Ax, Christoph Eschenbach, Viviane Hagner, Giovanni Sollima, Charles Neidich, Arnold Steinhardt, Lawrence Power i Kian Soltani oraz dyrygentami: Eivind Gullberg Jensen, Frank Braley, Stéphane Denève, Marek Moś i Paweł Przytocki w szerokim zakresie repertuaru.Maciej studiował u Wolfganga Emanuela Schmidta w Kronberg Academy i Hochschule fur Musik w Weimarze oraz u Marcina Zdunika na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
Gra na wiolonczeli Giovanni Baptisty Ruggeriego z 1700 roku oraz współczesnej wiolonczeli Thorstena Theisa z 2014 roku.
---
Na zdjęciu Maciej Kułakowski, fot. Kaupo Kikkas