Muzyka Antoniego Komasy-Łazarkiewicza do filmów m.in. The Affair (reż. Julius Sevcik), Quo Vadis, Aida (reż. Jasmila Zbanic).
Nie przegap żadnego koncertu. Zapisz się do newslettera.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
W cyklu FILM-HARMONY już od kilku lat przenosimy się w świat niesamowitej muzyki filmowej oraz utworów, które nierozerwalnie zostały związane ze srebrnym ekranem. Kolejny rozdział w polskiej historii tego gatunku tworzy Antonii Komasa-Łazarkiewicz, który poprowadzi koncert muzyki do filmów już uznanych za kultowe.
Ostatnie lata to dla mnie okres przemiany, odkrywania nowych brzmień i środków ekspresji, eksplorowania granic w muzyce filmowej. To także czas budowania wspólnego języka muzycznego w tandemie twórczym z moją żoną, Mary Komasa. Jej wrażliwość i dążenie do emocjonalnej prostoty przekazu spotkała się z moimi poszukiwaniami muzycznymi, razem tworząc coś nowego, osobnego, oryginalnego. Zapraszam do wysłuchania fragmentów czterech kompozycji filmowych powstałych w tym okresie.
Jego początek wyznacza muzyka do filmu „Pokot” Agnieszki Holland. Zaprosiliśmy do jej współwykonania berlińskiego multiinstrumentalistę Tomera Mokeda, który nadał jej ostry, dziki i nieprzewidywalny charakter. Kolejny krok to kompozycja do międzynarodowej produkcji z 2018 roku, filmu „The Affair” w reżyserii Juliusa Sevcika. Zmysłowa opowieść o romansie przekraczającym ramy czasu, przestrzeni i Historii zainspirowała mnie do napisania muzyki lirycznej, epickiej i nasyconej emocjami. Taki temat wymaga od kompozytora, żeby się odsłonił i odważył opowiadać wyrazistymi barwami, bez zbędnego kamuflażu.
Kolejny rozdział koncertu to kompozycja do filmu Jasmili Zbanic pod tytułem „Quo Vadis, Aida”. Nominowany do Oskara film opowiadający o tragicznych wydarzeniach dziejących się w bośniackiej Srebrenicy w 1995 roku wymusił na mnie maksymalną redukcję środków wyrazu. Każda nuta w tej oszczędnie poprowadzonej kompozycji ma znaczenie. W jaki sposób dotknąć tragedii bez popadania w fałszywy patos?
Zamkniemy nasz koncert intymną kompozycją stworzoną do filmu Agnieszki Holland „Szarlatan”. Opowieść o słynnym czeskim uzdrowicielu i zielarzu to przede wszystkim dotknięcie ludzkiej tajemnicy, a stworzona do niej wspólnie z Mary muzyka więcej zakrywa niż odsłania.
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.