Autorski projekt Michała Zaborskiego “Feeling Earth” to intrygujące połączenie melodyjnego, europejskiego jazzu z domieszką muzyki regionalnej z różnych zakątków świata, którą w nieoczywisty sposób artysta przemyca w swoich kompozycjach.
Don't miss any concert. Subscribe to our newsletter.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Gdy z zainteresowaniem wsłuchał się w utwory jazzowe, altówka wydała mu się sporym ograniczeniem. W pewnym momencie żałował nawet, że nie wybrał innego instrumentu na rozwijanie swojej muzycznej pasji (któż z nas, muzyków, nie miewał takich myśli!). Szybko jednak okazało się, że rzadko eksplorowana w muzyce jazzowej altówka otworzyła mu drzwi do innego świata. Tak narodził się album „Feeling Earth” Michała Zaborskiego – altowiolisty Atom String Quartet.
Pierwsze skojarzenie? Tytuł „Feeling Earth” brzmi jak obietnica zanurzenia się w świat ziemski, a nawet – przyziemny. Istotnie, znajdziemy tej w muzyce elementy etniczne, a nawet ludyczne, przywodzące na myśl dawne balladowe melodie, jak również ślady inspiracji naturą, krajobrazami i różnymi rejonami globu. Kompozycje Zaborskiego to jednak metafizyczny i abstrakcyjny świat, więc nie możemy pozwolić poszczególnym tytułom na odarcie utworów z podpowiedzi wyobraźni. „Feeling Earth” to tak naprawdę medytacja, w której wielość wątków spajają doskonale dobrane jazzowe środki wyrazu.
„Feeling Earth” to kawał pięknej autorskiej muzyki, do której z przyjemnością wielokrotnie się wraca. To podsumowanie długiego i bogatego doświadczenia – zarówno jazzowego, jak i klasycznego – utalentowanego altowiolisty. To także wyjątkowa okazja, by w liderskiej roli posłuchać śpiewnej altówki z towarzyszeniem jazzowego tria – napisał Mery Zimny dla „Jazzpress” i w tych słowach zawarł esencję wyjątkowości naszego koncertu. My jednak, stęsknieni słuchania jazzu na żywo, nie będziemy już dłużej rozpisywać się o Michale Zaborskim, tylko odliczamy dni do pierwszego koncertu Espressivo w naszej Filharmonii po ponownym otwarciu, na który serdecznie zapraszamy!
Koncerty rodzinne 2021/2022 | Filharmonia Szczecin Online 2021/2022 | FilHERmoniaPOLEMIKA – Jak brzmi czas?Free online premierefor children from 6 years of age accompanied by adults
COOKIESIn order to make it easier for you to use filharmonia.szczecin.pl, and also for statistical purposes, we use cookies. If you do not block cookies, it means that you agree to use them and store them in your device’s memory. You may manage your cookies by changing the settings of your browser.