
Francuski dyrygent Alexandre Bloch zwrócił uwagę międzynarodowej publiczności, zdobywając pierwszą nagrodę w Konkursie Dyrygenckim im. Donatelli Flick w 2012 roku i od tego czasu utrzymuje bliską współpracę z London Symphony Orchestra. Podziwiany za swoją muzykalność, entuzjazm i energię, wkrótce potem zadebiutował z uznaniem w Royal Concertgebouw Orchestra, zastępując w ostatniej chwili Marissa Jansonsa.
Do jego ostatnich i nadchodzących występów gościnnych należą m.in.: Philharmonia Orchestra w maju 2024 roku (zastępując Santtu Matiasa Rouvaliego), Rotterdam Philharmonic, Israel Philharmonic, Dresden Philharmonic, Philharmonisches Staatsorchester Hamburg, Hallé Orchestra w Manchesterze, City of Birmingham Symphony Orchestra, Netherlands Philharmonic, Bournemouth Symphony, trasa z European Union Youth Orchestra, Düsseldorfer Symphoniker, George Enescu Philharmonic w Bukareszcie, Musikkollegium Winterthur, Australian Youth Orchestra, Seoul Philharmonic Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Oslo Philharmonic, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Scottish Chamber Orchestra, Royal Northern Sinfonia, Royal Liverpool Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Radio France, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Orchestre National de France, Vancouver Symphony Orchestra, Luxembourg Philharmonic, Adelaide Symphony Orchestra, Brussels Philharmonic, Gürzenich-Orchester Köln, Los Angeles Chamber Orchestra, Utah Symphony, NCPA (Pekin) oraz Orchestre de la Suisse Romande. Równie swobodnie czuje się w repertuarze operowym – występował m.in. w Bayerische Staatsoper w Monachium (gdzie powróci w sezonie 2024-25 z dwiema produkcjami), Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie, Deutsche Oper Berlin, Opéra de Lille i Opéra de Lyon.
W latach 2016-2024 Bloch był dyrektorem muzycznym Orchestre National de Lille, co zaowocowało rozwojem artystycznym i społecznym orkiestry. W jego programach znalazło się zróżnicowane, fascynujące repertorium – pełen cykl symfonii Mahlera, większość baletów Strawińskiego, wielkie symfonie francuskie i niemieckie, a także kameralna twórczość klasyków: Beethovena, Mozarta, Haydna, Mendelssohna i Schumanna. Jako orędownik muzyki współczesnej zapraszał najciekawszych kompozytorów naszych czasów – Magnusa Lindberga, George’a Benjamina i Thierry’ego Escaicha – jako rezydentów artystycznych lub gości festiwali. Jako innowator na estradzie i poza nią inicjował specjalne projekty, które przyciągały nową publiczność do sal koncertowych, w tym inscenizowane programy takie jak „Mass” Bernsteina, „Carmen”, „Tosca”, „Poławiacze pereł”, „Piękna Helena”, „Cyganeria”, koncerty dla młodych odbiorców oraz formaty koncertów 2.0. Pod jego kierunkiem Orchestre National de Lille została nominowana do nagrody „Gramophone Orchestra of the Year 2020” i była szeroko prezentowana na różnych wydawnictwach i kanałach, m.in. Alpha Classics/Outhere, Pentatone, Mezzo TV, France Musique Radio.
Współpracował z wieloma światowej sławy solistami, takimi jak Frank-Peter Zimmermann, Pierre-Laurent Aimard, Patricia Kopatchinskaja, Mischa Maisky, Jean-Yves Thibaudet, Sol Gabetta, Jean-Guihen Queyras, Steven Isserlis, Sharon Kam, Alice Sara Ott, Nemanja Radulović, Veronika Eberle, Véronique Gens i Xavier de Maistre.
Były pierwszy dyrygent gościnny Düsseldorfer Symphoniker, Bloch był laureatem programu ADAMI dla wschodzących talentów oraz stypendystą Tanglewood Conducting Fellowship, zdobywając uznanie mentorów takich jak Mariss Jansons, Charles Dutoit, Pierre Boulez, Bernard Haitink, Sir Mark Elder i Esa-Pekka Salonen.
Na zdjęciu Alexandre Bloch, fot. materiały promocyjne artysty