Micromelancolié

MicromelancoliéJednoosobowy projekt Roberta Skrzyńskiego, w ramach którego artysta wykorzystuje mikser pozbawiony zewnętrznych źródeł dźwięku, zepsuty dyktafon, nagrania terenowe, sprzężenia zwrotne, dźwięki odnalezione i fragmenty cudzych kompozycji. Naczelnym modus operandi Micromelancolié jest mikrosampling, któremu przyświeca idea estetyki usterki, dopuszczająca efekty uważane powszechnie za błędy i czyniąca z nich podstawowy środek wyrazu.

Źródłem materii twórczej mogą być dla Skrzyńskiego utwory udostępnione w sieci, audycje radiowe, słabej jakości filmy na wielokrotnie nagrywanych kasetach VHS oraz przypadkowe odkrycia na taśmach magnetofonowych: partie instrumentów akustycznych, pieśni weselne i pogrzebowe, brzmienie pociągów, trel ptaków, odgłosy karnawału, brzęk tłuczonego szkła, beczenie owiec, skrzypienie kroków na śniegu oraz wszelkie kliki, szumy i trzaski.

Te i inne znaleziska są drobiazgowo edytowane przy użyciu plądrofoniczych technik cut-up i copy & paste. Najbardziej inspirujące są dla artysty podwórka i place zabaw z ich nastrojem dziecięcej zabawy: „Lubię atmosferę, jaka panuje na miejskich placach latem, kiedy bogactwo i natężenie dźwięków staje się wręcz nie do zniesienia, oraz zimą, kiedy elementem dominującym jest cisza i sporadyczne dźwięki, które pomagają wręcz fizycznie poczuć zarejestrowaną przestrzeń”.

Skrzyński współpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Sindre Bjerga, Fischerle, Rossem Devlinem i Mią Zabelką, występował również na festiwalach Audio Art, Klangfest, Tauron Nowa Muzyka, WRO – Media Art Biennale i Wrocław Industrial Festival. Liczne płyty i kasety Micromelancolié są wydawane na całym świecie w barwach takich wytwórni, jak Aurora Borealis, BDTA, Black Horizons, MonotypeRec. i Wounded Knife.

Ale Micromelancolié to nie tylko przepastna, rosnąca z każdym miesiącem dyskografia. To także intrygujące i nieprzewidywalne koncerty, podczas których artysta nie ogranicza się do odgrywania materiałów z płyt, lecz w czasie rzeczywistym modyfikuje i odtwarza w losowej kolejności sample i pętle, tworząc zupełnie nowe utwory. Jak sam bowiem przyznaje: „Fascynuje mnie, jak dzięki prostym zabiegom zmienia się znaczenie oraz ładunek emocjonalny fragmentu dźwiękowego”.
Lipiec 2019
Sierpień 2019
01SIEcz, 17:00
19SIEpn, 13:00
19SIEpn, 15:00
20SIEwt, 13:00
20SIEwt, 15:00
21SIEśr, 13:00
21SIEśr, 15:00
22SIEcz, 13:00
22SIEcz, 15:00
23SIEpt, 13:00
23SIEpt, 15:00
28SIEśr, 13:00
28SIEśr, 15:00
29SIEcz, 13:00
29SIEcz, 15:00
30SIEpt, 13:00
30SIEpt, 15:00
30SIEpt, 19:00
International Lutosławski Youth Orchestra - ILYO 2019International Lutosławski Youth Orchestra | FINAŁkoncert symfoniczny
«
2019
»
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
REPERTUAR
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ