Micromelancolié

MicromelancoliéJednoosobowy projekt Roberta Skrzyńskiego, w ramach którego artysta wykorzystuje mikser pozbawiony zewnętrznych źródeł dźwięku, zepsuty dyktafon, nagrania terenowe, sprzężenia zwrotne, dźwięki odnalezione i fragmenty cudzych kompozycji. Naczelnym modus operandi Micromelancolié jest mikrosampling, któremu przyświeca idea estetyki usterki, dopuszczająca efekty uważane powszechnie za błędy i czyniąca z nich podstawowy środek wyrazu.

Źródłem materii twórczej mogą być dla Skrzyńskiego utwory udostępnione w sieci, audycje radiowe, słabej jakości filmy na wielokrotnie nagrywanych kasetach VHS oraz przypadkowe odkrycia na taśmach magnetofonowych: partie instrumentów akustycznych, pieśni weselne i pogrzebowe, brzmienie pociągów, trel ptaków, odgłosy karnawału, brzęk tłuczonego szkła, beczenie owiec, skrzypienie kroków na śniegu oraz wszelkie kliki, szumy i trzaski.

Te i inne znaleziska są drobiazgowo edytowane przy użyciu plądrofoniczych technik cut-up i copy & paste. Najbardziej inspirujące są dla artysty podwórka i place zabaw z ich nastrojem dziecięcej zabawy: „Lubię atmosferę, jaka panuje na miejskich placach latem, kiedy bogactwo i natężenie dźwięków staje się wręcz nie do zniesienia, oraz zimą, kiedy elementem dominującym jest cisza i sporadyczne dźwięki, które pomagają wręcz fizycznie poczuć zarejestrowaną przestrzeń”.

Skrzyński współpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Sindre Bjerga, Fischerle, Rossem Devlinem i Mią Zabelką, występował również na festiwalach Audio Art, Klangfest, Tauron Nowa Muzyka, WRO – Media Art Biennale i Wrocław Industrial Festival. Liczne płyty i kasety Micromelancolié są wydawane na całym świecie w barwach takich wytwórni, jak Aurora Borealis, BDTA, Black Horizons, MonotypeRec. i Wounded Knife.

Ale Micromelancolié to nie tylko przepastna, rosnąca z każdym miesiącem dyskografia. To także intrygujące i nieprzewidywalne koncerty, podczas których artysta nie ogranicza się do odgrywania materiałów z płyt, lecz w czasie rzeczywistym modyfikuje i odtwarza w losowej kolejności sample i pętle, tworząc zupełnie nowe utwory. Jak sam bowiem przyznaje: „Fascynuje mnie, jak dzięki prostym zabiegom zmienia się znaczenie oraz ładunek emocjonalny fragmentu dźwiękowego”.
July 2020
05JULsn, 12:00
Filharmonia Szczecin OnlinePierwszy dzień - premiera teledysku
05JULsn, 19:00
Filharmonia Szczecin OnlineUrodziny Szczecina | Szczecińscy kompozytorzypremiera online
12JULsn, 19:00
Filharmonia Szczecin OnlineResina | Tracespremiera online
19JULsn, 19:00
Filharmonia Szczecin OnlineRoyal String Quartet premiera online
26JULsn, 19:00
Filharmonia Szczecin OnlineAlaverdipremiera online
August 2020
CONCERTS
EDU
EXHIBITIONS
OTHER
«
2020
»
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
REPERTUAR
COOKIESIn order to make it easier for you to use filharmonia.szczecin.pl, and also for statistical purposes, we use cookies. If you do not block cookies, it means that you agree to use them and store them in your device’s memory. You may manage your cookies by changing the settings of your browser.
Privacy Policy | Privacy policy | I AGREE