SOUNDLAB 2015/2016, Galeria Poziom 4.

Wybitny amerykański kompozytor Philip Glass w obiektywie Bartka Barczyka

AKTUELLES | 04-01-2016
Wielki kompozytor... zaniedbany nowojorski budynek... i tylko dwie i pół godziny na zdjęcia... Po raz pierwszy w Polsce, na Poziomie 4. Filharmonii można oglądać 30 niezwykłych fotografii wybitnego kompozytora Philipa Glassa autorstwa Bartka Barczyka. Wernisaż odbędzie się w środę, 13 stycznia 2016 r., a bezpłatne zaproszenia na to wydarzenie można odbierać w kasie Filharmonii od najbliższego czwartku, 7 stycznia od godz. 13.00.

Dowiedziałem się, że Glass będzie osobiście na nagraniu swojej muzyki do filmu o Dalajlamie – Richard mówił, że ostatni raz zdarzyło się to kilka lat temu. Dostałem adres studia na Brooklynie i kiedy tam trafiłem, uznałem, że to pomyłka. Dziwna okolica, stary, zaniedbany budynek – wyglądał jak squat. To nie była pomyłka, tu nagrywał wielki Philip Glass. Popękane fotele, zakurzone kanapy, rupiecie, domowy rozgardiasz. Byłem zachwycony.


Bartek Barczyk



Philip Glass to amerykański kompozytor, nominowany do Oscara i Złotego Globu za muzykę do filmu Martina Scorsese „Kundun - życie Dalaj Lamy”, a także do filmu Stephena Daldry „Godziny”. Zdobył Złoty Glob za kompozycję do filmu „Truman Show”. Jego twórczość często określana jest jako minimalistyczna.

Kompozycję Glassa Koncert skrzypcowy nr 2 - Amerykańskie cztery pory roku na skrzypce, orkiestrę smyczkową i syntezator (2009) usłyszeliśmy w Filharmonii w wykonaniu skrzypka Jakuba Jakowicza w październiku ubiegłego roku, podczas pierwszej odsłony Filharmonicznego Laboratorium Muzyki Elektronicznej, czyli SoundLab.

Bartłomiej Barczyk to fotograf, rocznik 1974. Urodził się i mieszka na Górnym Śląsku. Dokumentował także wypełniony koncertami tydzień inauguracyjny Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie we wrześniu 2014 r. Pracuje wszędzie. Ludzi widzi w kontekście i w detalu – poznaje ich przez drobiazgi, znajduje bezpieczne krajobrazy, czeka na właściwy odcień. Jego zdjęcia nie pielęgnują iluzji momentu, ale rejestrują ułamek chwili, pozakadrowego zdarzenia. Umie podchodzić bardzo blisko – niezauważony, oswojony, czujny i czuły na „decydujący moment”. (Magdalena Felis)

Na wystawę o dwuznacznym tytule „Through the Glass” składa się 30 fotografii kompozytora o wymiarach 100 x 70 cm.

Środowy wernisaż fotografii uświetni wykonanie kompozycji Glassa pod tytułem Koncert skrzypcowy nr 2 „ Company". Wystawę można oglądać od 13 stycznia do 7 lutego, w każdą środę w godz. 13.00-18.00 (bilety w cenie 3 zł), a także w trakcie trwania każdego koncertu organizowanego przez Filharmonię.


 
VIDEOS UND FOTOS
März 2021
04MÄRDo, 19:00
RUBATO | Filharmonia Szczecin OnlineMILO Ensemblebezpłatna premiera online
05MÄRFr, 19:00
GRANDIOSO | LiveFilharmoniaKARŁOWICZ | SZOSTAKOWICZ | SCHUBERT koncert z publicznością / płatna transmisja online
06MÄRSa, 11:00
Raniutto – Sensorkibezpłatna premiera onlinedla dzieci w wieku 1-6 lat
09MÄRDi, 11:00
DoNuta w temacie online! bezpłatna premiera online
11MÄRDo, 19:00
MISTERIOSO | LiveFilharmoniaPIAZZOLLA 100ONLINE-ÜBERTRAGUNG AUF
12MÄRFr, 19:00
GRANDIOSO | LiveFilharmoniaFAURÉ | ROUSSEL | ROTAONLINE-ÜBERTRAGUNG AUF
12MÄRFr, 19:00
MISTERIOSOPENDERECKIkoncert z publicznością
21MÄRSo, 17:00
Koncerty rodzinne 2020/2021I żyli długo i w Szczecinie 2bezpłatna premiera online
23MÄRDi, 11:00
DoNuta w temacie online! bezpłatna premiera online
27MÄRSa, 11:00
Raniutto – Sensorkibezpłatna premiera onlinedla dzieci w wieku 1-6 lat
April 2021
CONCERTS
EDU
AUSSTELLUNG
ANDERE
«
2021
»
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
REPERTUAR
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.
Datenschutzerklärung | Datenschutzbedingungen | ICH STIMME ZU